Whatsapp Canlı Destek
Telefon Hemen Ara

Kilo Verme Operasyonlarına Psikolojik Olarak Hazır Hissetmek İçin 4 İpucu!

Obezite sınırındaki hastalar için fazla kilolar  ve fazla kiloların beraberinde getirdiği yandaş hastalıklardan kurtulmak ne yazık ki çoğu zaman davranış değişiklikleri ile mümkün olmuyor.  Cerrahi müdahale, fazla kilolardan ve metabolik sendromdan kurtulmak adına hastaların kendileri için attığı en büyük ve en verimli adımlardan biri oluyor.

Bütün bu sorunları çözmeye çabalarken ve aslında bir çıkış yolu bulamamışken; ameliyat olma düşüncesi aklımıza yerleşiyor. Fakat bu düşünceyi fazla kilolarla birlikte bazen yıllarca sırtımızda taşıyoruz çünkü her ne kadar fiziksel olarak hazır olsak da psikolojik olarak da kendimizi hazır hissetmemiz gerekiyor.

İşte tüp mide vb. kilo verme operasyonları öncesinde kendinizi psikolojik olarak da hazır hissetmeniz için yapmanız gereken dört önemli husus;

1. Gerçekçi hedeflerle başlayalım

İlk ve en önemli maddelerden biri, operasyon kadar operasyon sonrası sürecin de bilincinde olmak ve gerçekçi hedeflerle başlamaktır. Bunun bir süreç olduğunun ve operasyonun kendi sağlığınız için attığınız en önemli ve ilk adım olduğunu unutmamak gereklidir.

Mide hacminiz küçüldüğünden aldığınız besin miktarı azalacak ve kilo kaybı gerçekleşecektir. Bu kilo kaybının her hastanın metabolizma hızına ve başlangıç kilosuna göre değişkenlik gösterebildiğini bilip cerrahınızın sizin için belirlediği kilo kaybı hedefleri doğrultusunda beklentilerinizi gerçekçi hedefler üzerine kurmalısınız.

2. Süreç boyunca sizi destekleyecek birileri olmalı, yalnız değilsiniz

Operasyon sonrası süreçte sizi destekleyecek biri olması her yerde olduğu gibi burada da işleri kolaylaştırır. Kilo kaybederken bunun bir süreç olduğunu, inişli çıkışlı zamanlarımızın da olabileceğini varsayarak motive kalmak adına destek olacak biri ile sürece başlayabilirsiniz. Bunun tek başınıza değil, bir ekip çalışması ile ilerleyeceğiniz bir yolculuk olması çok önemlidir. Takibinizde olan doktorunuz ve ekibi ile birlikte iletişim halinde olarak hem süreç boyu motive kalıp hem de kuralları doğru ve eksiksiz bir şekilde uygulayabilirsiniz.

3. Yeme alışkanlıklarını değiştirmek ve yemeklerle ilişkimizi iyileştirmek

Küçülen midemiz, azalan iştah hormonumuz her ne kadar yardımcı olsa da besinlerle aramızdaki duygusal bağı iyileştirmek ve yeme davranışlarımızı değiştirmek kilo verme hedeflerinizi başarıyla gerçekleştirmek adına gereklidir. Çoğu hastada obezitenin esas sebebi stres altında bozulan yeme alışkanlıklarıdır. Bu konuya sonraki yazılarımda detaylıca değineceğim fakat operasyon öncesi yapılması gereken önemli hususlardan biri yemek yerken duygularımızın da farkına varmaktır.

4. Fiziksel aktivitenin önemini kavramak

Her bireyin günlük rutin işleri arasında vakit bulamadığı(!) önemli bir detay fiziksel aktivitedir. Günümüz şartlarında özellikle pandemi sonrasında hayatımıza iyice yerleşen  home-office çalışma seçenekleri hareketsizliği daha da arttırmaktadır. Kilo verme periyodunda sağlıklı bir şekilde kilo vermek için elzem bir ihtiyaç olan hareketi günlük rutine de uyarlamak gereklidir.

Hemen hemen opere olmuş her hastanın süreç sonunda söylediği ortak cümle ‘neden bu kadar düşünüp bekledim ki? Keşke daha önce operasyon geçirseydim’  oluyor. Siz de keşkeleri iyi kilerle değiştirmek için saydığım maddelere önem vererek obezite ile bir döngü haline giren mücadelenize bir nokta koyabilirsiniz..