Whatsapp Canlı Destek
Telefon Hemen Ara

D VİTAMİNİ TAKVİYESİ TEK BAŞINA YETERLİ MİDİR?

Bariareik cerrahi sonrası vitamin takviyeleri gereklidir. Bu takviyelerin en önemlisi ve eksikliği en sık görülen vitamin  D vitaminidir. Yalnız D vitamini takviyesi alırken Magnezyum minerali ile birlikte alınmasına dikkat edilmelidir.

D VİTAMİNİ NEDEN ÖNEMLİ?

D vitamini sağlık için en önemli vitaminlerden biridir. Eksikliği söz konusu olduğunda;

Kalp hastalığı ve yüksek tansiyon,

Diyabet (şeker hastalığı),

Enfeksiyonlar ve bağışıklı,k sistemi bozuklukları

Yaşlılarda düşme tehlikesi,

Kolon, prostat ve meme kanserleri gibi bazı kanser türleri,

Multipl skleroz gözlenebilir.

 

 Sağlıklı kemiklere sahip olmak sizi raşitizm dahil çeşitli koşullardan korur. Raşitizm, çocuklarda kemiklerin zayıf ve yumuşak olmasına neden olan bir hastalıktır. Vücuttaki D vitamini eksikliğinden kaynaklanır. Kalsiyum ve fosforun kemik yapımında kullanılabilmesi için D vitaminine ihtiyacınız var. Yetişkinlerde yumuşak kemiklere sahip olmak osteomalazi denilen bir durumdur.

 

                D vitamini, kalsiyum ile birlikte kemiklerin oluşmasına ve kemiklerin güçlü ve sağlıklı kalmasına yardımcı olur. Zayıf kemikler, kırıklara yol açabilen kemik yoğunluğunun kaybı olan osteoporoza yol açabilir. D vitamini, bir kez ağızdan veya güneş ışığına maruz kaldıktan sonra vitaminin aktif formuna dönüştürülür. Kalsiyumun emilimini destekleyen bu aktif formdur.

 

D vitamini eksikliği, aşağıdakiler gibi belirli tıbbi durumlardan kaynaklanabilir:

 

Kistik fibroz, Crohn hastalığı ve çölyak hastalığı gibi hastalıklar, bağırsakların takviyeler yoluyla yeterince D vitamini emmesine izin vermez.

Kilo verme ameliyatları; midenin boyutunu küçülten ve/veya ince bağırsağın bir kısmını atlayan kilo verme ameliyatları, belirli besin, vitamin ve minerallerin yeterli miktarda tüketilmesini çok zorlaştırır. Bu kişilerin doktorları tarafından dikkatle izlenmesi ve D vitamini ve diğer takviyeleri almaya devam etmeleri gerekir.

Obezite; 30’dan büyük bir vücut kitle indeksi, daha düşük D vitamini seviyeleri ile ilişkilidir. Yağ hücreleri, D vitaminini salıvermemesi için izole tutar. Obez kişilerde D vitamini eksikliği daha olasıdır. Obezite, normal D seviyelerine ulaşmak ve korumak için genellikle daha yüksek dozlarda D vitamini takviyesi almayı gerekli kılar.

Böbrek ve karaciğer hastalıkları gibi  hastalıklar, D vitaminini vücutta kullanılan bir forma dönüştürmek için gereken bir enzim miktarını azaltır. Bu enzimin eksikliği vücutta yetersiz düzeyde aktif D vitaminine yol açar.

 

 

 

 

D VİTAMİNİ EKSİKLİĞİNE DİKKAT EDERKEN MAGNEZYUMU DA UNUTMAMAK GEREKLİ!

 

Magnezyum varlığında D vitamininin aktifleşmesi kolaylaşıyor. Magnezyum, D vitamini için ko-faktör görevini yapıyor ve iki takviyeyi bir arada kullanmak d vitaminin aktifliğini arttırıyor. Bu nedenle d vitamini kullanırken mineral ve vitaminlerden zengin bir multivitamin kullanmayı ihmal etmeyip (http://www.vitabar.net/multivitamin-tablet) beslenmenizde de magnezyum zengini besinlere yer vermeniz gerekmektedir.

Bu besinler;

* Ceviz, badem, fındık, fıstık
* Mercimek, kuru fasulye, bezelye, nohut
* Tam tahıllar, buğday kepeği
* Ispanak, pazı (bu besinleri mümkün olduğu ölçüde çiğ olarak tüketmeye çalışın ya da buharda pişirmeyi tercih edin.)
* Nane, roka
* Pancar
* Hurma, incir
* Kişniş
* Ay ve kabak çekirdeğidir.